In November 2008 I had a practice in teaching English at primary school. Children were at the age of 9-12. Each student had different personality and individual needs but almost all had the same interests. While teaching them I tried to make my lessons full of music and games, allowing the children to get pleasure from learning. To evaluate my work I would like to focus myself on characterising the personality, way of learning and the behaviour of children I was teaching.
To start with, the most amazing thing for me was the speed of their development. I noticed that children learn language faster than adolescents or adults and in a completely different way than them. They like learning by ‘doing’. Children may be involved in different types of games, in drawing pictures, in physical activities, in singing songs etc. So before each lesson I was preparing various songs, games, flashcards and stories for listening. Besides, they understand things in a better way when they have an opportunity to see, hear, or touch something. Also, children were easily bored with too engaging activity. Because of this, I was changing lesson activities, at least every ten minutes.
Furthermore, children love when teacher focuses on them individually. In my opinion, they need it to become more encouraged to learn, especially children who are very shy, upset or too nervy. We should give each of them advice and support whenever they need it. But also we should remember that each student has to be treated the same, because of the fact that children are very conscious of favouritism. Additionally, I observed that children very often talk about themselves, their family, and are enthusiastic when teacher listens to them and is a participant in a discussion. They need a teacher who always surprise them, smile with them or play with them. Thanks to this, children are more self-assured, and not afraid of participating in different activities.
Another important aspect of teaching children is their behaviour. Some of my pupils were too shy or frightened. As I was told later it was caused mainly by a difficult home situation. In one class I had a problem with two boys who never wanted to play with the group. I decided to play with a group where these boys belonged to. After some minutes I noticed that the boys were more confident of themselves and were playing like the rest of the group.
One thing that was difficult to avoid was students’ unwillingness to use English during the communicative activities. I knew that I should choose tasks that students are able to do in English language. Moreover, while speaking activities I was going round the classroom and monitoring their work, often saying: ‘Please speak English!’ Often it worked.
All in all, I have gained a lot of confidence and practical knowledge thanks to the teaching practice with children. Because of their enjoyment and the speed of their progress they motivated me to teach more. I get a lot of satisfaction in seeing my pupils sing, shout, discover new things, and what is more important speak English.
Dziękuję za nadesłaną książkę. Jestem osobą świeżo po studiach z zaawansowaną znajomością języka angielskiego, która aktywnie rozpoczęła poszukiwanie pracy. Jestem niemal pewna, iż podczas
rozmowy kwalifikacyjnej padną pytania w języku angielskim, dlatego bardzo zaciekawiła mnie państwa publikacja. Otrzymany e-book jest ciekawie skomponowany, np. rewelacyjny jest pomysł z lista
najpotrzebniejszych czasowników (oczywiście znanych), ale użytych w kontekście możliwej rozmowy z potencjalnym pracodawcą. Bardzo podoba mi się także zestawienie cech charakteru i oczywiście
lista pytań, które mogą być zadane na rozmowie kwalifikacyjnej. Uważam, że taki układ książki porządkuje słownictwo i pozwala na inteligentne i konstruktywne odpowiedzi.
Anna Kaczór.
"Najlepsze rozwiązanie pod słońcem jak zostaje Ci jeden dzień do rozmowy a z językiem nie miało się do czynienia 10 lat!!! Dziękuję! Wszytsko co tu znalazłam było na rozmowie!!!Teraz proszę
trzymać za mnie kciuki."
Karolina Olszewska
Myślę, że wydawnictwo wyróżnia nie tylko cena proponowanych ebooków, ale i sposób w jaki autorzy docierają do czytelnika. Podoba mi się iż książki napisane są prostym, zrozumiałym językiem, a
ponadto bardzo przykuwają uwagę i sprawiają, że nauka staje się przyjemnym doświadczeniem.
Hania, nauczyciel, lat 30
Publikacje związane z językiem specjalistycznym są bardzo drogie. Brakuje więc książek o podobnej tematyce i w przystępnej cenie. Dlatego nie żałuję zakupionych przeze mnie ebooków. Są bardzo
przydatne. Dużo wykorzystuje ich w szkole. Czekam na więcej takich publikacji.
Monika, studentka, lat 22
Te książki są tak naprawdę inne niż wszystkie: konkretne i bardzo praktyczne. Napewno będą przydatne w szkole, pracy, czy na studiach. Te książki rewelacyjnie uświadamiają jak szybko nauczyć
się angielskiego, a przy tym nie wpaść w nieprzyjemną rutynę. Książki są godne polecenia:)
Mirek, księgowy, lat 38
Zakupiłam wszystkie ebooki i z każdych korzystam w wolnych chwilach w pracy. Uczę się z nich "jednym tchem". Książki poleciłam znajomym.
Maja, 30 lat, przedstawiciel handlowy
Treść zawarta w książkach łatwo wpada w pamięć. Same ebooki podsuwają dobre pomysły na naukę.
Marcin Ł., 29 lat, budowlaniec