ebooki językowe

  1. Język angielski
  2. Język niemiecki
  3. e-Poradniki
  4. Darmowe ebooki
  5. Kursy online z certyfikatem
  6. Szkoła

Akceptujemy płatności.pl

Bestsellery

  1. Rozmowa Kwalifikacyjna z Pracodawcą po Angielsku
  2. Wzory Pism Biznesowych w Języku Angielskim
  3. Biznesowe słownictwo i formuły konwersacyjne po angielsku
  4. Jak szybko nauczyć się mówić po angielsku
  5. Metoda po Której Zaczniesz Już Dzisiaj Mówić W Języku Obcym

Nowości wydawnicze

Podstawowy Poradnik dla Pielęgniarek Osób Starszych - ebook Mam Zdanie Na każdy Temat - ebook

Klienci o Nas

"Najlepsze rozwiązanie pod słońcem jak zostaje Ci jeden dzień do rozmowy a z językiem nie miało się do czynienia 10 lat!!! Dziękuję! Wszytsko co tu znalazłam było na rozmowie!!!Teraz proszę trzymać za mnie kciuki."
Karolina Olszewska

Myślę, że wydawnictwo wyróżnia nie tylko cena proponowanych ebooków, ale i sposób w jaki autorzy docierają do czytelnika. Podoba mi się iż książki napisane są prostym, zrozumiałym językiem, a ponadto bardzo przykuwają uwagę i sprawiają, że nauka staje się przyjemnym doświadczeniem.
Hania, nauczyciel, lat 30

Publikacje związane z językiem specjalistycznym są bardzo drogie. Brakuje więc książek o podobnej tematyce i w przystępnej cenie. Dlatego nie żałuję zakupionych przeze mnie ebooków. Są bardzo przydatne. Dużo wykorzystuje ich w szkole. Czekam na więcej takich publikacji.
Monika, studentka, lat 22


Angielski przez skype
Anglobiznes
Kurs business english

Rozmowa kwalifikacyjna w języku obcym

Polska jest krajem dynamicznie rozwijającym się. Na tutejszy rynek wchodzi coraz więcej przedsiębiorstw i koncernów, wymagających od swoich przyszłych pracowników dobrej znajomości języków obcych; również polskie firmy kierujące swoje usługi na inne kraje, częściej niż było to dawniej wymagają takich kompetencji. Rozmowa o pracę przeprowadzona w całości w interesującym pracodawcę języku jest jednym z najlepszych sposobów na zweryfikowanie praktycznej jego znajomości.

Rozmowa kwalifikacyjna w języku obcym stanowi dla większości starających się o pracę spore wyzwanie. Oprócz kwestii związanych z sytuacją (właściwy ubiór i zachowanie, opanowanie stresu, udzielanie konkretnych i sensownych odpowiedzi na pytania rekrutera), które same w sobie są często istotną trudnością dla kandydatów, dochodzi jeszcze konieczność swobodnego posługiwania się danym językiem obcym.

Problemy pojawiające się w toku job interview w innym od rodzimego języku można zasadniczo podzielić na dwie kategorie: te związane z rozumieniem oraz te, które dotyczą formułowania odpowiedzi.

W pierwszej grupie niezbędnym minimum jest znajomość podstawowych słów i pytań, które pojawiają się w tego typu rozmowach najczęściej. Dobrze zatem doczytać na ten temat jak najwięcej w odpowiednich publikacjach, czy choćby wypytać o to ludzi, którzy mają już doświadczenie. Przydatne mogą być także obcojęzyczne opracowania dotyczące tej tematyki.

Teoretyczna znajomość języka nie wystarczy jednak do pełnego zrozumienia przekazu. Z językiem należy się także „osłuchać”, na przykład w filmach lub nagraniach, a optymalnie poprzez rozmowę z potrafiącą dobrze posługiwać się nim osobą.

Sprawa komplikuje się w wypadku, gdy język obcy, w którym odbywa się rozmowa, jest pierwszym językiem rekrutera. Warto wtedy w miarę możliwości dowiedzieć się, skąd ta osoba pochodzi. Polska jest krajem bardzo jednolitym jeśli chodzi o kwestię akcentów i dialektów, dlatego polscy kandydaci do pracy w zagranicznych koncernach często pochopnie zakładają, że dany język w każdym z miejsc, w których się go używa, brzmi podobnie. Tymczasem np. nie tylko w poszczególnych krajach wymowa języka angielskiego może się istotnie od siebie różnić, jak np. język angielski stosowany przez Anglików, a ten, którym posługują się Szkoci lub Amerykanie. Różnice mogą także występować na poziomie regionalnym. I tak, mieszkańcy poszczególnych hrabstw (stanów, landów, departamentów) mogą mieć nieraz znaczne problemy w porozumieniu się ze sobą, a co dopiero z obywatelem innego państwa.

Również obcokrajowcy przeprowadzający rozmowy w języku innym niż rodzimy (np. Francuz prowadzący z Polakiem rozmowę kwalifikacyjną po angielsku) mogą wnieść do rozmowy pewne naleciałości z własnego języka, zwłaszcza, jeżeli należy on do innej rodziny językowej. Na szczęście większość rekruterów to profesjonaliści, którzy starają się ten wpływ ograniczyć.

Samo rozumienie jednak nie wystarczy, aczkolwiek jest niezbędne, by w ogóle można było wspominać o „rozmowie”. Nie sprowadza się ono tylko do dobrego słuchu językowego. Idiomy i specyficzne dla danego języka wyrażenia często stanowią piętę Achillesową kandydatów. Dlatego warto poznać te, które są powszechnie stosowane, by uniknąć kompromitującej odpowiedzi na pytanie, które opacznie zrozumieliśmy. Jeśli aplikujemy na wymagające specjalistycznej wiedzy stanowisko, także i znajomość związanej z nim obcojęzycznej terminologii jest nieodzowna – a to nie jest już rzecz, której można nauczyć się pospiesznie kilka godzin przed rozmową.

Druga kategoria, czyli kwestia formułowania odpowiedzi, to już znacznie większe wyzwanie. Tutaj konieczna jest dogłębna znajomość języka w każdym jego aspekcie – gramatyki, słownictwa, wymowy. Nie ma tu już innej innej drogi, niezbędna jest, poparta solidnym zapleczem teoretycznym, praktyka. Sposobów czerpania wiedzy teoretycznej jest wiele: publikacje tradycyjne lub elektroniczne (ebooki), korepetycje, portale internetowe, artykuły i inne.

Jeśli chodzi o praktyczne ćwiczenia, jednym z najbardziej obiecujących trendów w tej dziedzinie są symulacje rozmów kwalifikacyjnych, przeprowadzane przez wykwalifikowanych nauczycieli i lektorów, „na żywo” lub przez Internet (np. przy użyciu programu Skype). Pozwalają one, oprócz doskonalenia sprawności językowych, także zredukować stres – przećwiczenie rozmów kwalifikacyjnych pozwoli oswoić się z tym doświadczeniem, przez co już mniej będziemy denerwować się na faktycznej rozmowie o pracę. Warto zainteresować się tą formą doskonalenia umiejętności rozmowy, gdyż sfera praktyczna – objawiająca się tu swobodą kandydata w wypowiadaniu się w obcym dla niego języku – jest jedną z najważniejszych dla jego powodzenia w całym procesie rekrutacyjnym.

Paweł Sobski

wstecz »

Partnerzy
ROZUMIEM Nasza strona używa pliki cookies aby umożliwić zakupy oraz wysoki standard obsługi.
Jeżeli nadal chcesz korzystać z serwisu, musisz wyrazić na to zgodę. Możesz również zmienić ustawienia dotyczące cookies.